sâmbătă, 18 februarie 2012

Diversificarea alimentatiei

Diversificarea.....un bau-bau pentru multe mamici. Asa a fost si pentru mine,motiv pentru care am inceput sa citesc pe net tot ce se putea. Am fost bombardata cu tot felul de informatii contradictorii,pentru ca,se pare,fiecare are propria varianta,stiti,cate bordee atatea obicee :). Asa ca am stat si am judecat ce zice fiecare si am ales ceea ce mi s-a parut a fi cel mai bun pentru fetita mea. Am alaptat exclusiv pana la 6 luni si i-am introdus alte alimente doar dupa aceasta varsta,chiar daca pe la 5 luni si jumatate am avut o tentativa,m-am oprit si am asteptat pana a implinit 6 luni.
Foarte multe mamici prefera sa ofere copilului mancarea procesata din comert,borcanasele acelea cu tot felul de combinatii ,poate in comoditate,poate din lipsa de timp.Parerea mea este ca au prea multe "ingrediente" care n-au ce cauta in mancarea unui bebelus.Eu am hotarat sa nu le folosesc si pot sa spun din proprie experienta,ca nu iti ia mult timp sa prepari papica pentru puiul tau.
Noi am inceput direct cu pireu de legume. De ce? Pentru ca am preferat sa-i ofer toata leguma si nu doar niste resturi din apa in care au fiert acestea. Supa mi se pare fara rost,un aliment gol,lipsit de nutrienti,care doar umple stomacul bebelusului.. Asa ca am ales sa incep cu pireu de legume si nu cu cel de fructe,gandindu-ma ca ,daca incep cu fructe,s-ar putea obisnui cu gustul dulce ,ca mai apoi sa refuze legumele. Am inceput cu pireul de morcovi,in care ,dupa doua zile,am adaugat patrunjel,ulterior pastarnac,dovlecel,facand tot felul de combinatii intre acestea.Dupa jumatate de luna i-am oferit si dovleac copt s-au fiert ( toate le-am prebarat la aburi) ,mere,pere si orez fiert in amestec cu oricare din cele de mai sus. Un aliment foarte bun si care Irinei ii place mult ,este avocado. Este un fruct foarte sanatos si plin de acizi grasi,care pot suplini foarte bine grasimile animale.Tot dupa jumatate de luna am introdus si galbenusul de ou,pe care prefer sa il dau separat si nu combinat cu altceva. Am evitat biscuitii, chiar si pe cei fara gluten,pentru ca,toti ,contin zahar si inca nu doresc sa-i introduc sare sau zahar in alimentatie . Din acelasi motiv nu folosesc nici cerealele pentru copii din comert. Incerc , pe cat e posibil,sa evit folosirea de produse procesate,macar acum,la inceput de drum. Ma gandesc ca o sa fie bombardata cu tot felul de chimicale mai tarziu,macar acum sa o feresc.
In prima zi i-am dat o lingurita,restul lapte,apoi doua,crescand numarul pana am inlocuit o masa de lapte,pe cea de la ora 10. Dupa doua saptamani,am inceput sa-i dau si fructe,mar ras,la masa de seara,in jur de ora 18.00. Au urmat perele,bananele si diverse combinatii intre acestea,fie crude fie preparate la abur(mai putin banana).
Pot sa spun ca sunt multumita de cum mananca si abia astept sa-i dam si altceva,dar toate treptat. Exista o regula in diversificare : regula de 4 zile,adica dupa orice aliment nou se asteapta patru zile pentru a vedea ce reactie are organismul copilului.Trebuie sa recunosc ca nu prea am respectat aceasata regula,ci i-am introdus alimente si la doua zile distanta,dar daca sunt cazuri de alergie in familie,este bine sa se respecte aceasta regula.
Cam asa a decurs inceputul diversificarii la noi,frumos si fara incidente. 
Pana la urma,bau-bau-ul nu e chiar asa de negru,e doar frica de necunoscut .

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...