vineri, 6 iulie 2012

Gem de corcoduse


    
     De cateva saptamani am evadat din oras si m-am refugiat la sat,impreuna cu bebita. Am fugit la bunici, de caldura si de aerul imbacsit din Timisoara.
     Cand am ajuns noi,incepusera sa se coaca corcodusele,iar acum sunt pomii plini cu fructe rosii si dulci. Fiind foarte multe,ne-am gandit ca am putea sa facem ceva din ele ( pe langa tuica,de asta se ocupa tata :) ). Si uite asa am ajuns sa facem gem de corcoduse,o premiera pentru noi. Am folosit un kg si jumatate de corcoduse si un kg de zahar.
     Am pus intr-o oala mai maricica un sfert din cantitatea de zahar si peste am adaugat corcodusele ,spalate in prealabil. Dupa ce au inceput sa se incalzeasca,le-am amestecat,am pus capacul si le-am lasat sa fiarba,cam o jumatate de ora,pana incep sa se desfaca de pe samburi.





      Am trecut toata compozitia printr-o sita(eu am avut una de plastic,de aceea am lasat un pic compozitia sa se raceasca inainte) pana au ramas doar samburii si cateva pielite.



     Compozitia ramasa arata ca un sirop mai gros. Am adaugat restul de zahar si am pus din nou la fiert,la foc potrivit,pentru o ora.



     Dupa o ora,gemul este gata si arata ca un sos,cu un gust dulce acrisor. 






     Am incalzit borcanele ( au iesit 5 borcane de 250 g ),am adaugat in fiecare cate doua cuisoare si am pus gemul , le-am inchis , dupa care le-am invelit bine in perne si le las acolo pana se racesc .




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...